Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLove, David W.; Shumway, James M.
TitelPatient-Oriented Problem-Solving Instruction in Pharmacotherapeutics.
QuelleIn: American Journal of Pharmaceutical Education, 47 (1983) 3, S.228-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAutoinstructional Aids; Curriculum Development; Drug Therapy; Helping Relationship; Higher Education; Hypertension; Learning Modules; Pharmaceutical Education; Pharmacists; Pharmacology; Problem Solving; Programed Instruction; Small Group Instruction
AbstractThe development and validation of a system teaching problem-solving in pharmacotherapeutics is described. The module was developed for both small group and self-instruction using clinical cases in hypertension. Results show the method to be an effective means of teaching therapeutic information focusing on patient situations. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: