Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrunson, Pansy Waycaster
TitelA Classroom Experiment Involving Basic Mathematics and Women.
QuelleIn: Two-Year College Mathematics Journal, 14 (1983) 4, S.318-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Mathematics; Educational Research; Females; Higher Education; Mathematics Achievement; Mathematics Anxiety; Mathematics Instruction; Student Attitudes
AbstractAchievement of women in an all-female section of a noncredit, basic algebra course was compared with achievement of women in mixed-sex classes at Indiana University. Women who selected the all-female section had lower mathematical ability scores, yet attained significantly higher achievement scores. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: