Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamre-Nietupski, Susan; und weitere
TitelImplementing a Community-Based Educational Model for Moderately/Severely Handicapped Students: Common Problems and Suggested Solutions.
QuelleIn: Journal of the Association for the Severely Handicapped (JASH), 7 (1982) 4, S.38-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Daily Living Skills; Experiential Learning; Intervention; Multiple Disabilities; Program Costs; School Community Relationship; School Schedules; Severe Disabilities; Student Transportation; Teacher Shortage; Vocational Education
AbstractSix common barriers to the establishment of a community based educational model for moderately and severely handicapped students are identified, and solutions are recommended. The barriers are (1) limited staff, (2) transportation, (3) scheduling, (4) cost, (5) negative reaction to curriculum emphasis change, and (6) applicability to multiply handicapped students. (Author/SEW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: