Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDunn, Carla; Till, James A.
TitelMorphophonemic Rule Learning in Normal and Articulation-Disordered Children.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 25 (1982) 3, S.322-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation Impairments; Kindergarten Children; Language Acquisition; Morphemes; Primary Education
AbstractEight articulation disordered kindergarten children and eight normally speaking children were taught an artificial morphophonemic rule. Results revealed essentially no differences in the way the two groups learned the stop class. In contrast, the disordered children incorporated fricatives into the rule more quickly and responded with more accuracy and more generalized responses to the fricatives. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: