Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAgee, Hugh
TitelLiterary Allusion and Reader Response: Possibilities for Research.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 16 (1983) 3, S.55-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBiblical Literature; Childrens Literature; Elementary Secondary Education; Literary Devices; Prior Learning; Reader Response; Reading Comprehension; Reading Materials; Reading Research; Research Needs; Student Reaction
AbstractThis paper reviews the function of literary allusion and examines how this device helps readers relate to texts. Questions are raised about children's ability to understand allusions, particularly Biblical references. Suggestions for research to improve understanding of the role of allusions are given. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: