Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeyneman, Stephen P.; Loxley, William A.
TitelThe Effect of Primary-School Quality on Academic Achievement across Twenty-nine High- and Low-Income Countries.
QuelleIn: American Journal of Sociology, 88 (1983) 6, S.1162-94Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Education; Developed Nations; Developing Nations; Educational Research; Elementary Education; Foreign Countries; Socioeconomic Background; Socioeconomic Influences; Teacher Effectiveness; Teacher Influence; Teacher Role; Africa; Asia
AbstractContrary to most previous research findings concerning influences on pupil achievement, data from Africa, Asia, Latin America, and the Middle East show that the predominant influence on student learning is the quality of the schools and the teachers to which children are exposed. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: