Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Dufeu, Bernard |
---|---|
Titel | Le jeu de role: Reperes pour une pratique. (Role Playing: Guidelines for Implementation.) |
Quelle | In: Francais dans le Monde, (1983) 176, S.43-44 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Classroom Communication; Classroom Environment; French; Holistic Approach; Role Playing; Second Language Instruction; Student Attitudes; Student Teacher Relationship; Teacher Attitudes; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Klassengespräch; Klassenklima; Unterrichtsklima; Französisch; Holistischer Ansatz; Rollenspiel; Fremdsprachenunterricht; Schülerverhalten; Lehrerverhalten; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Role playing has as advantages that it involves the whole individual, brings language alive, permits expression beyond simple reproduction of language, takes the focus off the teacher, and creates spontaneity. Possible difficulties stem from teacher unwillingness, inappropriate uses, different degrees of student involvement, and technical constraints. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |