Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Care, Jean-Marc |
---|---|
Titel | Jeux droles ou droles de jeux. (Funny Games or Strange Games.) |
Quelle | In: Francais dans le Monde, (1983) 176, S.38-42 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Creative Thinking; Dramatic Play; French; Humor; Role Playing; Second Language Instruction; Simulation; Teacher Attitudes; Teacher Role Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Kreatives Denken; Dramatisches Mittel; Theaterstück; Französisch; Humoristische Darstellung; Rollenspiel; Fremdsprachenunterricht; Simulation program; Simulationsprogramm; Lehrerverhalten; Lehrerrolle |
Abstract | Role playing differs from the more static teaching technique of simulation in its incorporation of originality and theatricality. From preparation to presentation, it is important to retain the element of play, avoid techniques of or tendencies toward psychodrama, and hold the pedagogical or evaluative purposes in mind. (MSE) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |