Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoore, Helen A.
TitelHispanic Women: Schooling for Conformity in Public Education.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 5 (1983) 1, S.45-63Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Culture Conflict; Educational Attainment; Elementary Education; Expectation; Females; Grade 6; Hispanic Americans; Occupational Aspiration; Public Education; Socialization; Socioeconomic Background; Student Teacher Relationship; Teacher Attitudes; White Students
AbstractTeacher norms for students are specified on three dimensions --behavioral, social, and academic. Teacher expectations for their students' success are analyzed using 1,000 Hispanic and Anglo sixth-grade students and their classroom teachers. Findings indicated that teachers reward assertiveness, leadership, and action when considering success in educational and economic institutions. (NQA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: