Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIadicola, Peter
TitelSchooling and Symbolic Violence: The Effect of Power Differences and Curriculum Factors on Hispanic Students' Attitudes Toward Their Own Ethnicity.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 5 (1983) 1, S.21-43Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCurriculum; Elementary Education; Ethnicity; Grade 6; Hispanic American Students; Individual Power; Multicultural Education; Power Structure; Socioeconomic Influences; Student Attitudes; California
AbstractUsing 118 sixth-grade Hispanic students from 10 California elementary schools, the study indicated that specific power differences (student, parent, and staff power) and curriculum factors (school's level of multicultural curriculum) were indeed mechanisms of symbolic violence as they were related to ethnic salience and attitudes toward students' ethnic group. (NQA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: