Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Lacasa, Judith N.; Lacasa, Jaime |
---|---|
Titel | Student-Perceived Communication Needs: Infrastructure of the Functional/Notional Syllabus--Spanish Point of View. |
Quelle | In: Foreign Language Annals, 16 (1983) 3, S.179-86 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; French; Higher Education; Introductory Courses; Notional Functional Syllabi; Second Language Instruction; Second Languages; Spanish; Speech Communication; Student Needs; Surveys Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Französisch; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Einführungskurs; Funktional-notionaler Ansatz; Fremdsprachenunterricht; Second language; Zweitsprache; Spanisch; Survey; Umfrage; Befragung |
Abstract | Discusses a questionnaire administered to beginning Spanish students at Iowa State University, designed to identify and set priorities for student-perceived communication needs. Compares the results with a similar survey of beginning French students at Purdue. (EKN) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |