Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTaylor, Steven J.
TitelFrom Segregation to Integration: Strategies for Integrating Severely Handicapped Students in Normal School and Community Settings.
QuelleIn: Journal of the Association for the Severely Handicapped (JASH), 7 (1982) 3, S.42-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Educational Methods; Elementary Secondary Education; Interaction; Mainstreaming; Peer Acceptance; Severe Disabilities; Student Placement
AbstractThe author concludes from phone interviews and site visits that there are many approaches for integrating severely handicapped students into school and community settings. Examples cited include dispersal, planned interaction, provision of program support and support for regular teachers. Staff integration, parental support and positive attitudes are stressed. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: