Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHagedorn, C. I; McLaughlin, T. F.
TitelAssisted Reading: A Review and Analysis of Its Effectiveness with Remedial Readers.
QuelleIn: B. C. Journal of Special Education, 6 (1982) 4, S.311-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCorrective Reading; Elementary Education; Modeling (Psychology); Oral Reading; Reading Achievement; Reading Difficulties; Reading Materials; Reading Research; Remedial Reading; Talking Books; Teacher Role; Teaching Methods
AbstractThe research literature on assisted reading is reviewed to determine whether this approach should be recommended to remedial reading and classroom teachers. To date, research has been inconclusive as to when, how, or why any of the forms of assisted reading can be used effectively. (SEW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: