Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGronn, Peter C.
TitelTalk as the Work: The Accomplishment of School Administration.
QuelleIn: Administrative Science Quarterly, 28 (1983) 1, S.1-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Decision Making; Elementary Education; Foreign Countries; Interpersonal Communication; Principals; School Administration; Speech Communication; Teacher Administrator Relationship; Teaching Load; Australia
AbstractA case study in a small public elementary school near Melbourne (Australia), based on transcripts of the principal's conversations with the staff, shows that school administrators spend much of their time talking, that this talk accomplishes administration, and that the talk is used to tighten and loosen administrative control. (Author/RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: