Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGold, Patricia Cohen; Horn, Pamela L.
TitelIntelligence and Achievement of Adult Illiterates in a Tutorial Project: A Preliminary Analysis.
QuelleIn: Journal of Clinical Psychology, 39 (1983) 1, S.107-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAchievement; Adult Literacy; Illiteracy; Intelligence Quotient; Prisoners; Tutorial Programs; Verbal Development
AbstractReports results of preliminary analyses of intelligence and achievement in an adult tutorial project. Incarcerated adult illiterates volunteered to participate in a peer tutoring program wherein they received 27 hours of structured tutoring. Significant achievement was demonstrated in all areas; significant correlations were noted between IQ scores and achievement. (Author/PAS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: