Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTallmadge, G. Kasten
TitelThe Correction for Guessing: A Case in Which Its Use Made Treatment Effects Appear Larger Than They Really Were.
QuelleIn: Evaluation Review, 6 (1982) 6, S.837-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterGuessing (Tests); Research Methodology; Research Problems; Responses; Scoring Formulas; Secondary Education; Testing Problems
AbstractCorrection for guessing does not fulfill its intended function when test takers who have nothing to gain from scoring will respond randomly when they could have answered correctly had they tried. Raw scores underestimate abilities. If random guessing is more prevalent in the control group, correction for guessing inflates treatment effects. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: