Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerman, Brian P.; Rust-Kahl, Elizabeth
TitelThe Effects of Contrastive Encoding of Semantic Information on Children's Memory for Words.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 34 (1982) 3, S.414-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Cognitive Processes; Elementary Education; Elementary School Students; Memory; Recall (Psychology); Semantics; Word Recognition
AbstractProvides direct evidence of developmental differences in the processing of item-specific information, discussing how these differences affect recognition as well as recall performance in second graders, fifth graders, and college adults. Results suggest that retention varies as a result of the degree to which children differ from adults in performing distinctive contrastive encoding of item-specific information at input. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: