Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlvermann, Donna E.
TitelFuture Trends in Reading Assessment and Instruction in the Middle Grades.
QuelleIn: Reading World, 22 (1982) 2, S.150-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputers; Educational Innovation; Educational Research; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Evaluation Criteria; Middle Schools; Neurological Organization; Reading Instruction; Remedial Reading
AbstractExamines the impact of recent developments in two different fields--neuroscience and electronic media--on reading assessment and instruction at the middle school level. Argues for restructuring of developmental and remedial reading practices based on current research and proposes alternatives to traditional schooling. (FL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: