Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrain, Robert L.; Mahard, Rita E.
TitelThe Consequences of Controversy Accompanying Institutional Change: The Case of School Desegregation.
QuelleIn: American Sociological Review, 47 (1982) 6, S.697-708Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Community; Black Students; Community Attitudes; High Schools; Racial Relations; School Desegregation; Student Alienation; Student Attitudes; Teacher Attitudes
AbstractA survey of Southern biracial high schools found that community conflict early in the desegregation process is associated with lower racial tension and Black student alienation later on. Authors hypothesize that conflict creates stronger cohesion within the Black community and greater support for desegregation, leading to less tension in the schools. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: