Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBerry, Louis H.; Dwyer, Francis M.
TitelInteractive Effects of Color Realism and Learners' IQ on Effectiveness of Visual Instruction.
QuelleIn: Perceptual and Motor Skills, 54 (1982) 3, S.1087-91Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Color; Cues; Higher Education; Instructional Design; Learning Processes; Pretests Posttests; Retention (Psychology); Visualization
AbstractUndergraduates of different levels of ability (IQ) profited differentially from color cueing of instructional materials pertaining to the human heart. Visualization was not equally effective in achievement of different educational objectives (drawing, identification, terminology, and comprehension tests). Delayed retention of material was not enhanced by visualization. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: