Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelContextual Integration and Utterance Interpretation: The Ability of Children and Adults to Interpret Sarcastic Utterances.
QuelleIn: Child Development, 53 (1982) 4, S.1075-83Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Children; Communication Skills; Comprehension; Context Effect; Figurative Language; Irony; Language Processing; Memory
AbstractExamines whether young children and adults are able to interpret sarcastic utterances and whether placements of contextual information before or after the utterance differentially affect interpretation. Results obtained from first and third graders and from college students indicated that different placements of contextual information do affect interpretation. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: