Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChristenson, Peter Gilbert
TitelChildren's Perceptions of TV Commercials and Products: The Effects of PSAs.
QuelleIn: Communication Research--An International Quarterly, 9 (1982) 4, S.491-524Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvertising; Children; Childrens Television; Consumer Economics; Food; Games; Grade 1; Grade 2; Grade 5; Grade 6; Literature Reviews; Television Commercials; Television Research
AbstractInvestigated whether public service announcements (PSAs) on the nature of television advertising affect (1) children's awareness of advertising intent; (2) their belief in its truthfulness; and (3) their perception of advertised products. Data indicate that PSAs can influence children's perceptions of advertising's credibility and can affect their judgments about advertised products. (PD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: