Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlexander, Karl L.; Cook, Martha A.
TitelCurricula and Coursework: A Surprise Ending to a Familiar Story.
QuelleIn: American Sociological Review, 47 (1982) 5, S.626-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Bound Students; College Preparation; Criteria; Educational Attainment; Educational Background; High Schools; Outcomes of Education; Predictor Variables; Student Placement; Track System (Education)
AbstractUtilized 1961-1969 data from the Study of Academic Prediction and Growth to examine (1) why some students are placed in college tracks and others not, and (2) why track placement closely predicts future educational outcomes. Found that prior academic experience and accomplishment, especially early foreign language study, are important course selection criteria. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: