Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWolfe, Barbara L.; Behrman, Jere R.
TitelIs Schooling Productivity in Developing Countries Often Misunderstood?
QuelleIn: New Directions for Testing and Measurement, (1982) 15, S.61-77Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Cultural Context; Developing Nations; Educational Attainment; Elementary Education; Foreign Countries; Individual Characteristics; Productivity; Socioeconomic Status; Student Development; Nicaragua
AbstractIncreased schooling is being undertaken in developing countries to increase productivity and to affect socioeconomic characteristics such as health and family formation. A study of Nicaraguan education indicates that schooling productivity seems often to be misunderstood, resulting in considerable over- and understatements in certain aspects of productivity. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: