Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoser, James M.; Carpenter, Thomas P.
TitelYoung Children Are Good Problem Solvers.
QuelleIn: Arithmetic Teacher, 30 (1982) 3, S.24-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Mathematical Concepts; Mathematics Education; Problem Solving
AbstractEvidence is presented that many primary-age children are good at solving word problems. The data comes from three years of observation of about 100 pupils from grades one through three. It is noted that instances of total failure were relatively rare. The individual interview method is recommended to teachers. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: