Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lehr, Fran |
---|---|
Titel | ERIC/RCS: Identifying and Assessing Reading Attitudes. |
Quelle | In: Journal of Reading, 26 (1982) 1, S.80-83 |
Reihe | ERIC Publications |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Attitude Change; Attitude Measures; Educational Assessment; Reading Attitudes; Reading Habits; Reading Instruction; Secondary Education; National Assessment of Educational Progress Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Attitudinal change; Einstellungsänderung; Education; assessment; Bewertungssystem; Reading behavior; Rading behaviour; Leseverhalten; Reading habit; Lesegewohnheit; Leseunterricht; Sekundarbereich |
Abstract | Focuses on the importance of fostering positive attitudes toward reading. (AEA) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |