Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWood, D. J.; und weitere
TitelThe Structure of Conversations with 6- to 10-Year-Old Deaf Children.
QuelleIn: Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 23 (1982) 3, S.295-308Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Communication Research; Deafness; Discourse Analysis; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Special Education; Student Reaction; Student Teacher Relationship; Teaching Styles; United Kingdom (England)
AbstractClassroom conversations between 16 teachers and their pre-lingually deaf students were videotaped and analyzed to examine styles used by teachers in controlling conversation and functions pursued in dialogue. Further analyses were made to examine relationships between hearing loss, non-verbal intelligence, teaching styles and the child's performance in dialogue. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: