Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBruch, Monroe A.; und weitere
TitelConceptual Complexity as a Mediator of Thought Content and Negative Affect: Implications for Cognitive Restructuring Interventions.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 29 (1982) 4, S.343-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAffective Behavior; Anxiety; Attribution Theory; Cognitive Style; College Students; Depression (Psychology); Emotional Response; Higher Education; Hostility; Individual Differences
AbstractExamined the hypothesis that subject differences in conceptual complexity (CC) may mediate individuals' cognitive and emotional responses toward problem situations. Results showed high-CC individuals reported more internal attributions and fewer negative task statements and showed less increase in negative mood. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: