Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFaber, Ronald J.; und weitere
TitelAntecedents of Children's Comprehension of Television Advertising.
QuelleIn: Journal of Broadcasting, 26 (1982) 2, S.575-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdvertising; Child Development; Children; Comparative Analysis; Comprehension; Listening Comprehension; Logical Thinking; Perspective Taking; Television Commercials; Television Viewing
AbstractCompares the importance of role taking and the logical operations stage of child development in predicting children's understanding of the purpose of television advertising. Research on children's comprehension of television commercials is briefly reviewed and the subjects of the study, as well as the study methodology, are described. (Author/JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: