Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrillhart, L.; Debs, M. B.
TitelAn Engineering-Rhetoric Course: Combining Learning-Teaching Styles.
QuelleIn: Improving College and University Teaching, 30 (1982) 2, S.80-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; College Instruction; Engineering Education; Higher Education; Humanities; Interdisciplinary Approach; Introductory Courses; Professional Education; Rhetoric; Student Attitudes; Teaching Styles; Technology
AbstractA one-hour introductory engineering course and a three-hour rhetoric course were combined at Triton College as a means of introducing the interrelationships of the humanities and technology and to demonstrate the applicability of a non-major humanities course to engineering. Course results show consistently higher achievement and student satisfaction. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: