Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHupp, Susan C.; Mervis, Carolyn B.
TitelDevelopment of Generalized Concepts by Severely Handicapped Students.
QuelleIn: Journal of the Association for the Severely Handicapped (JASH), 6 (1981) 1, S.14-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassification; Cognitive Development; Concept Formation; Elementary Secondary Education; Generalization; Learning Processes; Media Selection; Object Permanence; Severe Disabilities; Sign Language
AbstractThe learning of categories by six severely handicapped students (8 to 18 years old) was measured within the context of manual sign training. As expected, results supported the best example theory of categorization which suggests that some objects are more representative of their category than others. Implications for classroom material selection are considered. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: