Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLyson, Thomas A.; Brown, Susan S.
TitelSex-Role Attitudes, Curriculum Choice, and Career Ambition: A Comparison between Women in Typical and Atypical College Majors.
QuelleIn: Journal of Vocational Behavior, 20 (1982) 3, S.366-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0001-8791
SchlagwörterAcademic Aspiration; Career Choice; Career Development; College Students; Expectation; Females; Higher Education; Majors (Students); Nontraditional Occupations; Occupational Aspiration; Sex Role; Student Attitudes
AbstractExamines the relationship among sex-role attitudes, curriculum choice, and levels of educational and occupational aspirations and expectations of college students enrolled in home economics and agricultural curriculums. Results show that sex-role ideology is only weakly associated with curriculum choice but is related to career ambitions for women. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Vocational Behavior" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: