Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBridge, Colin W.
TitelUrban Studies in the Primary School: Direct Environmental Experience as a Means of Integrating Learning in Young Children.
QuelleIn: Bulletin of Environmental Education, (1982) 131, S.12-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Curriculum Development; Elementary Education; Environmental Education; Experiential Learning; Fundamental Concepts; Interdisciplinary Approach; Models; Urban Environment; Urban Studies
AbstractTraces, through an autobiographical format, the development of a model for teaching urban studies in the primary grades which addresses eight different features including cognitive development, first hand experience, key concepts, and multidisciplinarity. Provides concrete examples of how the model may be used in practice. (DC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: