Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJencks, Christopher; Crouse, James
TitelAptitude vs. Achievement: Should We Replace the SAT?
QuelleIn: Public Interest, (1982) 67, S.21-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Achievement Tests; Admission Criteria; Aptitude Tests; College Entrance Examinations; Equal Education; Higher Education; Predictive Measurement; Predictive Validity; Secondary Education; SAT (College Admission Test)
AbstractExplores the practice of basing college admissions decisions on the Scholastic Aptitude Test (SAT) over conventional achievement tests. Suggests that the SAT does not reward diligence, and the SAT implies that secondary school instruction is unimportant. Supports changing the admissions system to reward those who learn most in secondary school. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: