Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Patricia H.; Weiss, Michael G.
TitelChildren's and Adults' Knowledge about What Variables Affect Selective Attention.
QuelleIn: Child Development, 53 (1982) 2, S.543-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Attention; Children; Cognitive Development; Difficulty Level; Incidental Learning; Metacognition; Performance Factors; Social Cognition
AbstractThe purpose of this research was to examine developmental changes in the knowledge about what variables affect performance on the incidental learning task. Kindergarteners, second graders, fifth graders, and college students indicated on a rating scale how many animals a hypothetical person would remember under easy and difficult levels of each variable. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: