Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPascarella, Ernest T.; Terenzini, Patrick T.
TitelContextual Analysis as a Method for Assessing Residence Group Effects.
QuelleIn: Journal of College Student Personnel, 23 (1982) 2, S.108-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Freshmen; Environmental Influences; Evaluation Methods; Group Experience; Higher Education; Performance Factors; Place of Residence; Predictor Variables; Research Methodology; Social Influences; Statistical Analysis; Student Development
AbstractDescribes the analytical procedure, contextual analysis. Suggests ways to use it to assess the group effects of residence arrangement on student development. Provides an empirical example that shows how contextual analysis may be used to identify the specific dimensions underlying residence group influences on freshman academic performance. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: