Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFraas, John W.
TitelSimulation Gaming or Lecture Discussion for an Economics Survey Course: An Experiment.
QuelleIn: Assessment and Evaluation in Higher Education, 6 (1981) 3, S.196-205Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDiscussion (Teaching Technique); Economics Education; Games; Higher Education; Lecture Method; Prior Learning; Simulation; Standardized Tests; Student Characteristics; Teaching Methods; SAT (College Admission Test)
AbstractA study determined that simulation-gaming was a more effective teaching technique for students with low prior knowledge of economics, low Scholastic Aptitude Test (SAT) scores, and no high school economics instruction. Lecture-discussion was more effective for those with high precourse economic knowledge, SAT scores, and high school economics training. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: