Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDixon, Peter
TitelPlans and Written Directions for Complex Tasks.
QuelleIn: Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 21 (1982) 1, S.70-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterPsycholinguistics; Reading Comprehension; Reading Rate; Reading Research; Sentence Structure; Technical Writing
AbstractDescribes three experiments designed to investigate the effect of sentence organization on the comprehension of procedural directions. Ease of comprehension was determined by measuring reading time for two different sentence patterns, while subjects followed instructions to operate an unfamiliar device. Experimental results showed that action-first sentences were easier to understand. (Author/MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: