Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOsborne, W. Larry; LeGette, Helen R.
TitelSex, Race, Grade Level, and Social Class Differences in Self-Concept.
QuelleIn: Measurement and Evaluation in Guidance, 14 (1982) 4, S.195-201Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescent Development; Adolescents; Age Differences; Children; Instructional Program Divisions; Personality Measures; Racial Differences; Secondary Education; Self Concept; Sex Differences; Social Differences
AbstractAdministered three self-concept instruments to 374 students in grades 7, 9, and 11. By using total scores as well as subscale scores, indications were obtained of global self-concept as well as perceptions of various dimensions of self. Data indicated significant sex, race, grade level, and social class differences. (RC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: