Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeyneman, Stephen P.; Loxley, William A.
TitelInfluences on Academic Achievement Across High and Low Income Countries: A Re-Analysis of IEA Data.
QuelleIn: Sociology of Education, 55 (1982) 1, S.13-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Education; Developed Nations; Developing Nations; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Family Role; School Role; Science Education; Statistical Analysis; Teacher Effectiveness
AbstractDescribes a re-examination of International Association of Educational Achievement data on the relative importance of school and home influences upon science achievement in high and low-income countries. New methods of analysis revealed that the effects of school and teacher quality on science achievement in developing nations were greater than previously indicated. (Author/AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: