Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIadicola, Peter
TitelSchooling and Social Control: Symbolic Violence and Hispanic Students' Attitudes toward Their Own Ethnic Group.
QuelleIn: Hispanic Journal of Behavioral Sciences, 3 (1981) 4, S.361-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBusing; Competition; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Ethnic Bias; Ethnicity; Grouping (Instructional Purposes); Hispanic Americans; Homogeneous Grouping; Minority Groups; Norm Referenced Tests; School Role; Sex Differences; Socioeconomic Background; Student Attitudes; Student Characteristics; Student School Relationship
AbstractDifferentiating and ranking (D/R) mechanisms (norm-referenced testing, grouping, competition, busing differences) within the school isolate the culturally foreign and define them as inferior to the culturally dominant. The D/R factors constitute a vehicle by which the school commits symbolic violence. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: