Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOliver, Peter R.; Scott, Teri L.
TitelGroup versus Individual Training in Establishing Generalization of Language Skills with Severely Handicapped Individuals.
QuelleIn: Mental Retardation, 19 (1981) 6, S.285-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Generalization; Group Instruction; Individual Instruction; Language Acquisition; Severe Mental Retardation
AbstractEight severely mentally handicapped adults were taught two adjective concepts--one adjective using group training and one adjective using individual instruction. Although group and individual training were equally effective in terms of rates of acquisition, generalization was 45 percent greater when exemplars of each adjective concept were taught in group training. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: