Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBell, Gordon H.
TitelIndustrial Culture and the School: Some Conceptual and Practical Issues in the Schools-Industry Debate.
QuelleIn: Journal of Philosophy of Education, 15 (1981) 2, S.175-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCapitalism; Comparative Education; Education Work Relationship; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Higher Education; Relevance (Education); Trade and Industrial Education; United Kingdom (Great Britain)
AbstractDiscusses the philosophical issues underlying the British debate on the relationship of schools to industry. Examines whether students should be educated for personal growth and their possible contributions to society, or to ensure that capitalist industries are adequately supplied with trained workers. (AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: