Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBishop, D. V. M.
TitelComprehension of Spoken, Written and Signed Sentences in Childhood Language Disorders.
QuelleIn: Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines, 23 (1982) 1, S.1-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Comparative Analysis; Comprehension; Deafness; Difficulty Level; Expressive Language; Foreign Countries; Language Handicaps; Sentence Structure; Sign Language; Written Language; United Kingdom (England)
AbstractNine children suffering from Landau-Kleffner (L-K) syndrome and 25 children with developmental expressive disorders were tested for comprehension of English grammatical structures in spoken, written, and signed language modalities. L-K children demonstrated comprehension problems in all three language modalities and tended to treat language as having a sequential rather than a hierarchical structure. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: