Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeal, Lois L.; und weitere
TitelCognitive Modification and Systematic Desensitization with Test Anxious High School Students.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 28 (1981) 6, S.525-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Modification; Cognitive Objectives; Comparative Analysis; Coping; Counseling Effectiveness; Counseling Techniques; Foreign Countries; High School Students; Secondary Education; Test Anxiety; Canada
AbstractCompares the relative effectiveness of cognitive modification and systematic desensitization with test anxious high school students (N=30). The systematic desensitization treatment appeared to be significantly more effective on the performance measure while cognitive modification was more effective on one of the self-report measures. (Author/JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: