Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReschly, Daniel J.
TitelPsychological Testing in Educational Classification and Placement.
QuelleIn: American Psychologist, 36 (1981) 10, S.1094-1102Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Secondary Education; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Minority Group Children; Racial Composition; Special Education; Standardized Tests; Student Placement; Test Bias
AbstractOverrepresentation of minorities in special education classes and bias in IQ tests that allegedly underlies such placements are discussed in regard to the use of psychological tests for educational classification. Concludes that the use of tests, rather than the tests themselves, leads to discriminatory placement. Suggests solutions to this problem. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: