Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHartman-Haas, Hope J.
TitelImproving Cognitive Skills: Theory & Practice.
QuelleIn: Journal of Developmental & Remedial Education, 5 (1981) 1, S.10-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Development; Cognitive Processes; Community Colleges; Course Descriptions; Course Objectives; Developmental Psychology; Logical Thinking; Remedial Programs; Teaching Methods; Two Year Colleges
AbstractContends that cognitive skills can and should be taught. Cites supportive studies. Describes two of the four clinical modules forming Rockland Community College's developmental sequence. Examines objectives of the Effective Listening and Logic and Reasoning modules and procedures used in the courses. Looks at student resistance to cognitive skills instruction. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: