Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDale, Roger
TitelFrom Expectations to Outcomes in Education Systems.
QuelleIn: Interchange on Educational Policy, 12 (1981) 2-3, S.68-85Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Capitalism; Curriculum Development; Educational Administration; Educational Objectives; Educational Sociology; Expectation; Labor Economics; Outcomes of Education; Power Structure; School Role; Teacher Attitudes
AbstractCorrespondence theories imply that the social relations of education correspond to the social relations of dominance and subordination in the economic sphere. One limitation of the criticisms of this principle is that they are restricted to the relationship between school and work and do not investigate the link between education and the wider social structure. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: