Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParks-Trusz, Sandra L.; Trusz, Andrew R.
TitelAbility and Its Educational Correlates: Three Assumptions.
QuelleIn: Texas Tech Journal of Education, 8 (1981) 2, S.143-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Ability; Academic Achievement; Competition; Curriculum Development; Educational Philosophy; Educational Theories; Intelligence Differences; Intelligence Quotient; Knowledge Level; Outcomes of Education; Racial Differences; United States
AbstractModels which describe assumptions concerning the distribution of intellectual capacity are: (1) the differential distribution model, encompassing theories that consider differences in intelligence genetic; (2) the normal distribution model; and (3) the evenly distributed model, focusing on the similarity of intellectual potentials within the human race. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: