Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Roger T.; und weitere
TitelEffect of Cooperative, Competitive, and Individualistic Experiences on Self-Esteem of Handicapped and Nonhandicapped Students.
QuelleIn: Journal of Psychology, 108 (1981) 1, S.31-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCompetition; Cooperation; Individual Instruction; Junior High School Students; Junior High Schools; Learning Experience; Mainstreaming; Moderate Mental Retardation; Self Esteem; Student Attitudes; Teacher Behavior
AbstractThe self-esteem and perceived personal acceptance by the teacher of 18 nonhandicapped and l2 trainable retarded students were studied in a mainstream junior high setting. Students in the cooperative condition had the highest self-esteem and perceived the most personal acceptance. Handicapped students reported higher self-esteem than nonhandicapped students. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: